01 april 2012

Jag är tröttare än tröttast. Äntligen hemkommen efter en helg i Lidköping.
Det blev inte så att jag åkte direkt till Falköping i fredags utan stannade hemma och hade myskväll med lillkusinen istället. 
På lördag morgon tog jag tåget och möte upp mina fina vänner på Falköping centralstation.
Vi begav oss därifrån vidare in i staden för att hämta upp en ford 66 herrgårdsvagn. Tydligen hade det snöat under natten och därför fick Dodgen stanna hemma. 

Väl framme i Lidköping tog vi några varv på stan för att sedan åka till arenan där Power vårmarknad höll till. 
När vi skulle betala för att gå in på marknaden inser vi att det inte är någon som har några uttagna pengar (och självklart tog dom ju inte kort), så vi fick ta oss in till stan igen och leta upp en bankomat. Så jäkla onödigt, haha. 

Tydligen kom vi väldigt sent till marknaden för efter att vi gått där inne en liten stund började alla att packa ihop och stället stängde. Jag fick i alla fall köpt mig en fin klänning och en ännu finare hatt. Men som jag sagt tidigare så passar jag inte i hatt, så den får nog göra sig fin på hatthyllan. 
 (För eran trevnad har jag suddat ut mitt trötta ansikte.) 

Efter lite strög i stan och hängande på parkeringar så åkte vi till folkets park där det tydligen skulle vara kalas. Och mycket riktigt så var det de. Musiken stod Yellow cats, The Fastback och Drängarna för. Strax efter att Drängarna börjat spela åkte vi hemåt. 

När det blir frost på insidan av bilens framruta, då vet man att det är kallt. Värmen funkade inte i den gamla forden så vi fick åka huttrandes under en filt hela vägen till Falköping. Från och med nu tänker jag aldrig mer klaga på att det är för varmt.

Jag är riktigt dålig på att ta kort när jag är ute, så dessvärre finns det inga bilder att visa mer än kortet nedan, ett par Chok Rods som dom sålde på marknaden. Dom var inte bara stiliga utan smakade väldigt gott med. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar